Google Website Translator Gadget

maandag 6 april 2015

Nieuwkoop is next on Sotirius

Na het vertrek van Gert en Monique gaan we terug naar Road Town om een nieuw relais te vinden zodat we de motor weer op de normale manier uit kunnen zetten. Via Parts and Power worden we uitstekend geholpen en kan ik het nieuwe relais er weer inzetten. Tegelijkertijd heb ik nieuwe onderdelen besteld om het uitlaatspruitstuk te kunnen vervangen. Doe je dat niet op tijd loop je het risico dat er een scheur inkomt en de uitlaatgassen en het koelwater vrijspel krijgen in het motorcompartiment met alle ellende van dien. We slaan weer nieuwe voorraad in want over een paar dagen arriveren Edward en Victoire . We halen hen op in Charlotte Amalie op de US Virgins. Ze hebben een weekje vakantie en konden eindelijk een keer met ons mee. Op 19 februari zetten we koers naar Charlotte Amalie. Fijn tochtje met ruime wind en vier en een half uur later gaan we voor anker tegenover Crown Bay marina. De volgende dag om 22.00 uur halen we Edward en Victoire op van het vliegveld. Zoals altijd is het weer een leuk weerzien. De volgende ochtend gaan we via X-mas Cove naar Francis Bay. Waar we een dagje blijven hangen. Beetje acclimatiseren. Dan doen we weer een poging voor Jost van Dijck wat niet succesvol blijkt.Erg vol, wederom en swell.  We besluiten bij
Sandy Cay voor anker te gaan, daarna de Bubbly Pool te bezoeken en door te varen naar Leinster Bay. Edward is de enige van ons die zwemmend tegen de wind in, het onbewoonde eilandje weet te halen. Terug nar de boot weet hij op zijn onnoemelijk grote reserves tegen de stroom in, de boot weer te bereiken. Moe maar voldaan kijkt hij terug naar het strand waar hij een paar onvergetelijke momenten voor zich zelf had. Aangekomen in Leinster Bay besluiten Edward en ik nog een wandeling te maken naar de ruines van de suikerplantage. Het is een trail langs het water van de baai aan de ene kant en het bos aan de andere kant. Op de terugweg, een uurtje of zo voor zonsondergang, staan we oog in oog met een drietal reeën. Ze blijven een paar minuten nieuwsgierig staan en vervolgen dan hun weg. We zijn hier toch al een aantal keren geweest op dit eiland maar hebben de reeën nog nooit eerder gezien. De volgende dag zeilen we naar Magens Bay aan de noordkant van St.Thomas. Een diepe baai met een geweldig mooi strand. Het is er echter bijzonder druk. Blijkbaar hebben vandaag alle cruiseship gasten besloten naar dit strand te komen. Desalniettemin kijken we onze ogen uit naar wat er allemaal in en op het water drijft. Vakantie optima forma. De volgende ochtend hebben we echter het rijk alleen en blijkt eens te meer dat het toch inderdaad wel een mooi strand is. We zeilen terug naar Francis Bay, aan de wind kruisend. Mooi windje en de boot zeilt goed. Edward en Victoire genieten met volle teugen. Na Francis Bay zetten we koers naar Charlotte Amalie om ook nog wat van het stadje mee te krijgen. ’s Avonds eten we gezellig aan de waterkant. De volgende dag varen we naar Crown Bay marina want Edward en Victoire moeten alweer terug en wijzelf gaan ook voor een weekje terug naar Nederland en zo kunnen we de boot veilig in de marina achterlaten. Thanks guys for a wonderful couple of days!