Google Website Translator Gadget

maandag 6 april 2015

Bunnik goes Caribbean

Op 5 februari arriveren Gert en Monique op Beef Island. Wij liggen in Trellis Bay en we kunnen ze zo eenvoudig van het vliegveld ophalen. De bagage van Gert is niet meegekomen. Het blijft nog even onduidelijk wanneer de bagage hier aankomt. De eerste dagen blijven we dan ook een beetje in de buurt en houden we contact met de airline. Vervelend is wel dat Gert’s medicijnen ook in die tas zitten en hij slechts voor een paar dagen voorraad in zijn handbagage heeft. De volgende dag gaan we naar Spanish Town om wat boodschappen te doen en ons verblijf op de BVI’s te verlengen. In de tussentijd kunnen Gert en Monique een bezoekje brengen aan The Baths. De attractie van
Virgin Gorda. Het verlengen van ons verblijf blijkt een mijl op zeven. De betreffende functionaris laat een paar maal verstek gaan. Uiteindelijk lukt het en kunnen we 2 weken langer blijven. In de loop van de middag keren we terug naar Trellis Bay om te zien hoe het met de bagage is. Als we terug komen ligt de baai vol met huurboten met daarop giga veel Polen. Er is een speciale rally. Het zal, ze hebben in ieder geval erg veel plezier met z’n allen. Groot feest en BBQ op het strand. Op zaterdag is de tas van Gert aangekomen en zondagochtend zetten we zeil voor Anegada. Zoals altijd is het fijn zeilen naar Anegada. We bezoeken Cow’s wreck, eten Lobster bij Neptune’s Treasure en gaan op dinsdag weer richting de Gorda Sound. Daar bezoeken we Saba Rock en de Bitter End Yacht club. We verlaten de Sound om naar Jost van Dijck te varen. We zijn nog maar kort onderweg als we de motor weer uit willen zetten en dan blijkt dat de motor niet uit wil!! Op hetzelfde moment begint het behoorlijk te waaien en valt er de nodige regen. We besluiten eerst een
mooring op te pakken bij Marina Cay om te achterhalen wat er aan de hand kan zijn. Een eerste blik onder het motorluik geeft aan dat er ergens een slangklem af is gegaan want er staat een laagje water onder de motor. Lekkage via het koelssysteem. Zodra we aan de mooring liggen en we de motor uit hebben kunnen zetten. Blijkt dat het lekwater er voor heeft gezorgd dat een relais niet meer functioneert waardoor we met behulp van de stopknop de motor niet meer uit konden zetten. Als we uitgevonden hebben hoe een en ander normaal funktioneert kunnen we de stopknop overslaan en met behulp van een ijzerdraadje met de hand de motor afzetten. We hoeven niet te wachten totdat we een nieuw relais hebben, dat komt over een paar dagen wel weer. De volgende morgen zetten we alsnog koers naar  Jost van Dijck. Er blijkt een behoorlijke swell te
staan en het is erg vol. We besluiten door te zeilen naar  The Bight op Norman Island om ook te kunnen snorkelen bij the Indians. Als we aan een mooring liggen in The Bight moeten we eerst de dinghy onder handen nemen. Sinds gisteren loopt een van de tubes langzaam leeg. De tube wordt goed hard opgepompt en we gaan op zoek naar het lek. Al snel zien we de belletjes aan de achterkant van de tube. Als ik met mijn hand langzaam over de tube ga voel ik er iets scherps uitsteken. Als we de dinghy aan dek hijsen zien we dat er een stukje van een rugvin botje uit de tube steekt. We hebben blijkbaar een aanvaring gehad met een redelijke vis. Dat kan. Het lukt om het gaatje te plakken. De volgende
ochtend is alles goed gedroogd en is de dinghy weer klaar voor gebruik. Nadat we bij de Indians gesnorkeld en ontbeten hebben zetten we weer koers naar Trellis Bay. De 15e vliegen Gert en Monique alweer terug. Het waren weer 10 fantastische dagen. Tot gauw. Groeten.