Google Website Translator Gadget

Aankomst Grenada

CrewsInn Marina
CrewsInn en Chaquaramas

Op maandagmiddag 17 december zijn we om 15.00 uur de CrewsInn marina uitgevaren. Het weer is goed genoeg om te vertrekken. Na alle inkopen, bye,bye's en  formaliteiten bij Customs en Immigration te hebben afgerond kunnen we weg. We gaan vandaag niet alleen zo merkten we bij Customs, een stuk of 5 boten kiezen hetzelfde moment om naar Grenada te varen. Met de Anna Sophia varen we op en houden we contact via de marifoon. De eerste 15 mijl is er weinig wind en hebben we de motor bij. We koersen aan op het gasboorplatform Poinsettia om zo hoog mogelijk te blijven en in een keer aan de wind naar Clarks Court Bay te zeilen. Zodra de wind er bijkomt kan de motor uit de genua erbij en zijn we weer aan het zeilen. Het wordt een goede overtocht. De eerste helft houden we tussen de 15 en 20 knopen wind, NO-O. De stroming werkt het eerste deel goed in ons voordeel. Het tweede deel gaat de stroom NW staan wat ons in de verkeerde richting wegzet. De hoogte die we eerder hebben gewonnen komt nu goed van pas en blijft onze bestemming bezeilt. We hebben om de 3 uur even contact met Jan en Annelies op de Anna Sophia. Zij varen hun eigen koers en we kunnen ze goed volgen op de AIS. De wind neemt toe tot 24 knopen en af en toe krijgen we regen. De zeegang valt gelukkig mee alhoewel er af en toe wel water overkomt. We hebben dan een 2e rif in het grootzeil gezet om in geval van meer wind in de buien in het donker niet verrast te worden. We hebben een mooie snelheid en de boot gaat als vanzelf. We komen te vroeg aan bij de kust van Grenada en besluiten het onbekende kustwater nog even te laten voor wat het is. We maken een slag naar het oosten, maken weinig vaart en wachten zo tot het licht wordt. Als het licht is geworden gaan we weer overstag en koersen direct aan op de CCBay. Om 08.00 's-ochtends lopen we de baai in en zoeken een ankerplek. De Anna Sophia zien we even later ook binnenlopen en ankert bij ons in de buurt. De tocht was over de grond 80 mijl, door het water hebben we 86 mijl afgelegd. Nu eerst even opruimen, een douche nemen en wat slapen. We liggen weer voor anker, heerlijk en oh ja ik ben jarig vandaag. Groeten.